Återbetalnings- och returpolicy

Ångerrätt:

Som konsument har du fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Skulle du, under denna tid vilja nyttja din ångerrätt gör du såhär:

Packa varan som den kom, varan måste vara hel och helt oanvänd för att returen ska godkännas. Maila oss din begäran om att åberopa ångerrätten så kommer du få ett svar med en följesedel. Välj själv om du vill använda dig av vår följesedel eller ordna med frakt själv. Skriv ut följesedeln och fäst den tydligt på paketet. Kostnaden för returen via oss är 399kr och dras av från din återbetalning. Kom ihåg att lägga med din följesedel eller annan information om vilken order returen gäller så att den kan hanteras korrekt och omgående. 

Du kan också meddela oss om frånträdande av köp genom att fylla i och posta Konsumentverkets blankett till oss. Blanketten hittar du här: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Du är skyldig att hålla varan och dess förpackning i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Returnerar du en oanvänd vara med tillhörande etiketter och hel förpackning inom 14 dagar återbetalas resterande belopp. Om produktens kvalitet eller förpackning har påverkats till följd av hur du som kund har hanterat den, kommer returen antingen att nekas, alternativt kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vid godkänd retur återbetalar vi pengarna till dig inom 60 dagar efter att vi mottagit returen. 

Returer kan skickas med valfri speditör, antingen som brev, eller pakettjänst som inkluderar utkörning till vår adress. Paket som måste hämtas på ombud, eller paket skickade med postförskott har vi ingen möjlighet att hämta ut. Du som kund ansvarar för returfrakten och står själv för kostnaden för returfrakten. 

Outlösta paket och leveranshinder:

Hämtar du som kund inte ut ditt paket debiterar vi dig en kostnad om 399kr för administration och hantering utav outlöst paket. Vid fel angiven eller felstavad adress som påverkar transport och leverans till dig som kund, står du för eventuella extra kostnader. Om kostnader uppstår vid leveranshinder orsakade av kund debiteras dig för dessa. Observera att du som kund inte kan åberopa ångerrätten genom att inte hämta ut ditt paket, vill du nyttja ångerrätten ska du först hämta ut paketet och sen returnera. 

Reklamationsrätt:

Alla våra produkter levereras med reklamationsrätt. Som konsument har du alltid ett visst grundskydd via reklamationsrätten. Om du anser att din produkt har ett fel, ska du omgående kontakta Lovi Silk. Du skall vara uppmärksam på, att reklamationsrätt inte alltid gäller om det är fel som beror på till exempel slitage eller felaktigt användande, skötsel och tvättråd skall efterföljas för att onödigt slitage inte ska uppstå. Vid det tillfället får du själv stå för omkostnaden och reklamationen kommer att nekas. Uppenbara fabrikationsfel godkännes, men handhavandefel och fel skötsel nekas.

Varan eller produkterna tillhör Bygg & Montage Trosa AB, tills dess att full betalning har erlagts.

Vi har således rätt att hämta/kräva tillbaka en vara som inte är betald.

Retur- och postadress:

Bygg & Montage Trosa AB

Fänsåkersvägen 3B

61973 VAGNHÄRAD

Sverige